Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Olej do automatu proszÄ™ o pomoc

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#16 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 17:19, 25.12.2015

OK, przeczytałem powyższy post i jednoznacznie podtrzymuję sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni AT wg mojego mechanika, może być też VooDoo.

Pewnikiem chodzi o to, żeby poziom oleju był był między kreskami w czasie jazdy autkiem, nie na postoju, nawet te 5 minut po wyłączeniu


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   wiÄ™c Cieszyć siÄ™ KażdÄ… ChwilÄ…, Niewiele ZostaÅ‚o

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#17 Lukas__

Lukas__
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:45, 25.12.2015

Nie wiem co Cie dziwi w pomiarze stanu oleju na wylaczonym silniku?
kazda inna praktyka jest poprostu bezsensu.
  • 0

__


#18 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 19:19, 25.12.2015

Nie wiem co Cie dziwi w pomiarze stanu oleju na wylaczonym silniku?
kazda inna praktyka jest poprostu bezsensu.

 

Czy możesz powyższe stwierdzenie podeprzeć merytorycznie ?


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   wiÄ™c Cieszyć siÄ™ KażdÄ… ChwilÄ…, Niewiele ZostaÅ‚o

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#19 Lukas__

Lukas__
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:41, 26.12.2015

Nie ma problemu,

 

akurat tak się składa ze pracuje pracuje jako konstruktor mechanik,

i nie raz mi przyszło uczestniczyć w projektowaniu w urządzenia które wykorzystuje w swoim obiegu olej (czy to do pracy, czy to do smarowania).

Podstawową zasadą przy projektowaniu takiego urządzenia jest zaprojektować zbiornik / misę / pojemnik na olej ,

tak aby dopiero po wyłączeniu układu (roboczego lub smarnego) , oraz odczekaniu pewnego czasu aż "całe" medium spłynie do zbiornika,

można było określić jego realny poziom za pomocą bagnetu lub tzw wzierników.

Podczas samej pracy urządzenia układ pobiera olej ze zbiornika i nie jesteśmy w stanie, prawidłowo określić poziomu.

 

I żeby było bardziej merytorycznie, sama instrukcja do ACCO tak przewiduje (jest po nazistowsku ale tłumacząc pierwsza sentencje)

 

91b9f0713a66681emed.jpg

 

"...den wagen auf waagerechten boden parken.den motor abstellen.." = "...Parking na poziomym podłożu. aby wyłączyć silnik..." (google translator)

 

Podobne pytanie padło na forum civic i również zostało skrytykowane, na dodatek podano czas jaki należy odczekać od wyłączenia silnika

 

http://www.civicforu...eju-w-automacie

 

W mojej rodzinie są jeszcze dwa inne samochody z automatyczną skrzynią (audi i opel) i również przy nich stosuje się tą samą zasadę.

 

BTW: czy ktoś z Was mierzył poziom oleju w silniku gdy jest włączony?? :)

 

 


  • 0

__


#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8892 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 10:55, 26.12.2015

Ale nie zawsze sprawdza się poziom w skrzyni automatycznej po wyłączeniu silnika.
Daewoo pisze w instrukcji przy włączonym silniku minimum po 20 minutach jazdy.
Więc należy sprawdzić co jest w instrukcji.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#21 Lukas__

Lukas__
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • SkÄ…d:KRK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:13, 26.12.2015

Podam Wam przykład urządzenia które projektowaliśmy (ja i koledzy z firmy).

 

Urządzenie + zbiornik oleju miało objętość 4.5 l +/- 0.025l

Stan gdy układ był wyłączony a poziom oleju wskazywał niemalże idealny środek na wzierniku.

Po miedzy tym poziomem (poÅ‚owÄ… wziernika) a maksymalnym poziomem zbiornika (powyżej wziernika) byÅ‚o miejsca na okoÅ‚o 0,6l oleju

 

Gdy układ został włączony poziom na wziernikach spadał prawie do dolnej granicy wziernika, jakieś 0.4l - 0.5l

Więćc wystarczyłoby żeby jakiś nieznający układu gość uznał ze należy sprawdzać olej podczas pracy, dolałby jakieś 0,5l (lub więcej) żeby osiągnąć środek na wzierniku.

To po wyłączeniu układu, stan oleju byłby na maksa lub przelany.

 

Dla mnie sprawa w silniku czy to skrzyniach automatycznych jest identyczna.


  • 0

__


#22 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 11:21, 26.12.2015

No wÅ‚aÅ›nie jestem na tej stronie podanej przez Lukasa i rozleniwiony sennym przedpoÅ‚udniem nie chce mi siÄ™ wczytywać caÅ‚ego tekstu do Translate.google.  Ale siÄ™ może wkrótce zmobilizujÄ™ :)

 

Muzyczka, jak oglądał mój bagnet (na wyłączonym silniku), kazał dolać jeszcze 1 litr - stan oleju jest po środku bez tej dolewki.

 

Na włączonym silniku olej powinien bryzgać na bagnet i byłoby trudno znaleźć wyraźne odcięcie - sucho/mokro.

Ale może moja teoria jest nietrafiona, może budowa miski nie pozwalana na bryzganie itd.

 

Nie przeczę, trochę zgłupiałem :)


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   wiÄ™c Cieszyć siÄ™ KażdÄ… ChwilÄ…, Niewiele ZostaÅ‚o

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#23 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • SkÄ…d:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:06, 26.12.2015

Ja też już zgłupiałem, automatami jeżdżę od 20 lat, różne marki i zawsze sprawdzało się na pracującym silniku. Niektóre marki miały oznaczenia Hot i Cold w zależności o temperatury oleju/silnika/ukladu. Niektórzy zalecali wcześniej przelecieć wajhą wszystkie pozycje DNR i D1 D2 D3 i mierzyć potem na D.

No cóż skoro w Hondzie w manualu faktycznie jest ,że mierzymy na wyłączonym silniku to mierzymy na wyłączonym silniku.

W końcu konstrukcje skrzyń też się zmieniają...niestety na mniej trwałe ale i bardziej komfortowe ..


Użytkownik cysior edytował ten post 13:07, 26.12.2015

  • 0

#24 tmaxx88

tmaxx88
  • Forumowicz
  • 109 postów
  • SkÄ…d:Podkarpacie
  • Silnik:3.0
  • Wersja:EX
  • KM:244
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 30.12.2015

Tekst z manuala accord 03-

 

Check the fluid level with the engine
at normal operating temperature.
Park the car on level ground. Shut
off the engine.
Remove the dipstick (yellow loop)
from the transmission, and wipe it
with a clean cloth.
 
Rozgrzać samochód do normalnej temperatury pracy silnika, zgasić silnik, na równej nawierzchni  sprawdzić poziom

  • 0

#25 Lukasz_wrocek

Lukasz_wrocek
  • Forumowicz
  • 680 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan lift
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:48, 30.12.2015

Olej sprzwdza się tak jak przewidział konstruktor danej maszyny i napisał w instrukcji. Jak w instrukcji jest napisane że na pracującym to na pracującym, jak na zgaszonym to na zgaszonym. Użytkownicy aut nie mają do nich instrukcji czy nie chce się szukać ?


  • 0

#26 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:00, 30.12.2015

Konstrukcja klasycznej ASB, Forda tudzież innego "twórcy " niczym się różni. Różnice występują, wraz z postępem technicznym co do sterowania przełączania biegów.
ASB z hydrokinetycznym sprzęgłem, trzeba rozgrzać (min.30 km) nie wyłączając silnika, przestawić kilkakrotnie dźwignię zmiany biegów "góra dół " odczekać 2 umowne minuty i zmierzyć poziom na bagnecie, min-max.
Niektóre firmy jak np Mercedes przestały tłumaczyć i pozbawły swoje ASB bagnetu pomiarowego.
Masz problem to do ASO.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq