Nie ma problemu,
akurat tak się składa ze pracuje pracuje jako konstruktor mechanik,
i nie raz mi przyszło uczestniczyć w projektowaniu w urządzenia które wykorzystuje w swoim obiegu olej (czy to do pracy, czy to do smarowania).
Podstawową zasadą przy projektowaniu takiego urządzenia jest zaprojektować zbiornik / misę / pojemnik na olej ,
tak aby dopiero po wyłączeniu układu (roboczego lub smarnego) , oraz odczekaniu pewnego czasu aż "całe" medium spłynie do zbiornika,
można było określić jego realny poziom za pomocą bagnetu lub tzw wzierników.
Podczas samej pracy urządzenia układ pobiera olej ze zbiornika i nie jesteśmy w stanie, prawidłowo określić poziomu.
I żeby było bardziej merytorycznie, sama instrukcja do ACCO tak przewiduje (jest po nazistowsku ale tłumacząc pierwsza sentencje)
"...den wagen auf waagerechten boden parken.den motor abstellen.." = "...Parking na poziomym podłożu. aby wyłączyć silnik..." (google translator)
Podobne pytanie padło na forum civic i również zostało skrytykowane, na dodatek podano czas jaki należy odczekać od wyłączenia silnika
http://www.civicforu...eju-w-automacie
W mojej rodzinie są jeszcze dwa inne samochody z automatyczną skrzynią (audi i opel) i również przy nich stosuje się tą samą zasadę.
BTW: czy ktoś z Was mierzył poziom oleju w silniku gdy jest włączony??